آغوز

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

:credit_cardکتاب «امام کاظم (علیه السلام) سالار بغداد» منتشر شد.
:white_check_mark: کتاب «امام کاظم (علیه السلام) سالار بغداد» در 17 فصل بیانگر زندگی عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی امام کاظم (علیه السلام) و پیشینه ای از شهر بغداد است.
فصل اول به تبیین وجود شیعیان در بغداد اختصاص یافته و خاندان های شیعی را نام برده است. دومین فصل به بغداد شناسی ارتباط دارد و فصل سوم در احوالات و معرفی منصور عباسی به عنوان موسس شهر بغداد نگاشته شده است.
چهارمین فصل، شرایط زندگی امام و گزیده ای از آنچه بزرگان اهل سنت درباره حضرت نگاشته اند آورده شده و نقش امام کاظم (علیه السلام) به عنوان پناهگاه بغدادیان تبیین شده است.
ارتباطات و برخورد های حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) و مهدی عباسی در فصل پنجم شرح داده شده و ششمین فصل به رویارویی حضرت کاظم (علیه السلام) با موسی الهادی عباسی اختصاص یافته است.
فردگرایی افراطی هارون و تاریخچه زمامداری او در فصل هفتم بیان شده و تعدادی از وزیران نیکوکار در حکومت هارون در هشتمین فصل آورده شده است.
علم هارون به امامت و عصمت امام و هراس او از وجود نورانی حضرت در فصل نهم و دهم ذکر شده است.
اصرار هارون بر قتل امام کاظم (علیه السلام) و شکنجه های روز افزون و ظالمانه یازدهمین فصل را تشکیل داده و ماجرای مسمومیت و شهادت حضرت و مکان قبر ایشان در فصل دوازدهم تبیین شده است.
تلاش هارون برای فرار از اتهام قتل و شهادت حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) و برخی از ماجراهای اتفاق افتاده در داخل زندان در فصل سیزدهم و چهاردهم اورده شده و پانزدهمین فصل بیانگر گفتگو و تعامل های حضرت با دانشمندان مسیحی است.
فصل شانزدهم داستان های گزیده ای از کودکی امام کاظم (علیه السلام) را در بر دارد ، و فصل پایانی به پرتوی از احادیث حضرت اختصاص یافته که درباره توحید و نبوت و امامت و فقهات و آداب زندگی و طب و ظهور بیان گردیده است.
:credit_card: خرید اینترنتی: http://goo.gl/CYgG4i
:id: @dalilema
:phone: 02537744988
:globe_with_meridians: www.dalilema.ir
www.dalilema.ir
مشخصات کتاب امام کاظم (ع) سالار بغداد - فروشگاه کتاب انتشارات دلیل ما

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی