آغوز

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

از کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال
ثواب بردن تحفه براى خانواده و خوشحال کردن دختر یا پسر

حدیث ١. رسول خدا صلى‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: کسى که به بازار رفته ، تحفه اى خریده و آن را براى خانواده اش بیاورد، مانند کسى است که براى نیازمندان صدقه برده باشد. و باید در دادن آن تحفه دختران را بر پسران مقدم داشته و ابتدا به دختران بدهد.

همانا کسى که دخترى را خوشحال کند، گویا یکى از فرزندان حضرت اسماعیل علیه‌السلام را از بردگى آزاد نموده است و کسى که پسرى را خوشحال کند، گویا از عظمت خداوند گریسته است و کسى که از عظمت خدا بگرید. خداوند او را به بهشت نعمتها مى برد.

 

ثواب پدر دختران

حدیث :2

2. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: دختران حسنه ها و پسران نعمت هستند. در مقابل ثواب مى دهند و در مقابل نعمت حساب مى کشند.

عربی حدیث 1:
حدیث : ١ حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنا محمد بن الحسن الصفار عن سلمه بن الخطاب عن ایوب بن سلیم العطار عن اسحاق بن بشر الکاهلى عن سالم الافطس عن سعید بن جبیر عن ابن عباس قال قال رسول اللهصلى‌الله‌علیه‌وآله من دخل السوق فاشترى تحفه فحملها الى عیاله کان کحامل صدقه الى قوم محاویج و لیبدا بالاناث قبل الذکور فانه من فرح انثى فکانما اعتق رقبه من ولد اسماعیل و من اقر بعین ابن فکانما بکى من خشیه الله و من بکى من خشیه الله ادخله الله جنات النعیم

عربی حدیث 2:
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنا محمد بن الحسن الصفار عن موسى بن عمر عن ابى عبدالله عن یحیى بن خاقان عن رجل عن ابان بن تغلب عن ابى عبداللهعلیه‌السلام قال البنات حسنات و البنون نعمه و الحسنات یثاب علیها و النعمه یسال عنها.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی