آغوز

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

کتاب "جوان و آرامش روان: مشکلات، مشاوره و درمانگری با نگرش اسلامی" به اهتمام علی نقی فقیهی در 368 صفحه توسط انتشارات "پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" در سال 1389 به چاپ رسید.

چکیده کتاب
از مهم‌ترین هدفهای علمی پژوهشی دبیرخانه دائمی همایش، مشاوره از دیدگاه اسلامی، کشف روشهای درمان اختلالات روانی از متون اسلامی و ارائة راهکارهای درمانی برداشته شده از قرآن و احادیث و به تجربه گذاشتن آنهاست. این کتاب دربردارنده 24 مقالة‌ برگزیدة سومین همایش مشاوره اسلامی است که در هفت محور: «مشاوره و نظریه‌پردازی»، «مشاوره و آسیبها»، «مشاوره و اضطراب»، «مشاوره و مشکلات روانی نوجوانان و جوانان»، «مشاوره و شناخت رفتاردرمانگری»، «مشاوره و زوجْ‌درمانگری» و «مشاوره و سلامت روان» تنظیم شده و به برخی یافته‌های جدید در راستای هدف یاد شده دست پیدا کرده است. از جمله: «شناسایی برخی روشهای درمانی آسیب‌زا»، «شیوه زوجْ‌درمانگری برای حل مشکلات خانوادگی»، «روش شناخت ـ رفتاردرمانگری اسلامی در درمان اختلالات عاطفی چون افسردگی و وسواس» و «آداب و وظایف دینی به مثابه راهکارهای معنوی در رفع اضطراب و ناسازگاری‌های اجتماعی» و... .

 

کتاب جوان و آرامش روان جلد

 

کتاب جوان و آرامش روان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ۹۸/۱۰/۱۱

دکتر هزار

وسواس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی