آغوز

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

#سوال شماره یک

 📕متن سوال : همسرم اصرار به #مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی دارد.معتقد است در بیرون ایران شرایط تربیت مذهبی برای فرزندان مناسب تر از این جاست.به نظر شما کار درستی انجام می دهیم.؟ 

🔹موضوع: #تربیتی_فرزند

🔸مخاطب: #عمومی

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---

❓  #سوال شماره دو

 📕متن سوال : دخترم حدود ۵ سال دارد.همسرم اصرار دارد در بیرون منزل باید با چادر بیاید.می گوید من دوست دارم او بیرون #چادر بپوشد و برایم حرف مردم مهم است.به نظر شما این کار درست است؟ 

🔹موضوع: #تربیتی_فرزند

🔸مخاطب: #عمومی

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

 

---

 #سوال شماره سه

 📕متن سوال : فرزندم اصرار دارد برایش #موبایل بخریم.او فقط۱۳ سال دارد.از چند سالگی می توانیم این امکانات را در اختیار بچه ها قرار بدهیم؟


پاسخ دکتر علیرضا هزار

 

---

#سوال شماره چهار

 📕متن سوال : نظر شما نسبت به #خارج_کشور رفتن فرزندان برای ادامه تحصیل چیست؟

🔹موضوع: #تربیتی_فرزند

🔸مخاطب: #عمومی
 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

 

---

#سوال شماره پنج

 📕متن سوال :اگر بر خلاف معمول،زنی از مردی خواستگاری کند و به او پیشنهاد #ازدواج بدهد حرام و غلط است؟

🔹موضوع: #تربیتی_ازدواج

🔸مخاطب: #عمومی

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---

 

  #سوال شماره شش

 📕متن سوال :فرزند نوجوانم به #وسواس مبتلا شده است.چه کاری باید انجام دهم؟

🔹موضوع: #تربیتی_فرزند

🔸مخاطب: #عمومی
 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

پیشنهاد مطالعاتی برای وسوال OCD :

  • مقاله دکتر "علی نقی فقیهی" با عنوان "رفتار درمانگری در اختلال وسواس فکری و عملی نوجوانان" که در کتاب "جوان و آرامش روان" به صورت مجموعه مقالات توسط انتشارات "پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" به چاپ رسید.
  • مجموعه سخنرانی های حاج آقا فرح زاد درباره وسواس که در شبکه قرآن پخش گردید.

    ادمین: مجموعه سخنرانی های حاج آقای فرحزاد در کتابی با عنوان "وسواس : راه کارهای پیشگیری و درمان" در 213 صفحه توسط انتشارات "طوبای محبت" منتشر گردید. دانلود

---

 #سوال شماره هفت

 📕متن سوال :شوهرم با #رانندگی کردن من مخالف است.می گوید این کار خلاف شرع و مذهب است.نظر شما چیست؟

🔹موضوع: #تربیتی_زندگی

🔸مخاطب: #عمومی
 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

 

---

متن سوال 12:من با  کسی که به خواستگاریم آمده است تفاوت #سیاسی داریم.به نظر شما این موضوع مهم است یا باید به آن توجهی نکنیم؟

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---

متن سوال 13:دخترم‌ ۴ سال و پسرم ۶ سال دارد.همسرم اصرار دارد بچه ها #حافظ_قرآن شوند و برای این کار باید در دارالحفظ ها ثبت نامشان کنیم.به نظر شما کار درستی است؟

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---
متن سوال 14:خانمی خانه دار هستم.دو فرزند دارم.صبح ها که بچه ها مدرسه می روند من به امور خانه می رسم ولی وقت زیادی برایم باقی می ماند که فکر می کنم به بطالت میگذرد.چکار کنم از وقتم استفاده کنم.؟ البته بگویم که به #مطالعه علاقه ندارم و وقتی کتاب می خوانم سرم گیج می رود و خواب آلوده می شوم.

پاسخ دکتر علیرضا هزار
 

توصیه مطالعاتی و آموزشی:

اگر فردی با یادگیری "شنیداری" هستید، هر روز یک سخنرانی یا یک درس صوتی را گوش دهید و خلاصه آن را تهیه نمایید و به خودتان هر سه ماه و پایان هر سال کارنامه دهید.

  • کتاب "تربیت کودک" نویسنده "رجبعلی مظلومی"
  • درس های صوتی "خانم فردوسی" که در حوزه تعلیم و تربیت مطالب ارزشمندی از ایشان وجود دارد.


---
متن سوال 15:ما خانواده ای مذهبی هستیم.همسرم وقت زیادی را بیرون خانه با دوستانش می گذراند و بسیاری از اوقات در مسایل مختلف دایم به دوستانش کمک می کند.می گوید انسان به دوستی نیاز دارد.ولی من فکر می کنم #افراط در دوستی دارد.نظر شما در این درباره چیست؟

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---
متن سوال 16:همسرم در بسیاری از مسایل زندگی #استخاره می کند.حتی وقتی یک خرید ساده می خواهیم بکنیم داخل فروشگاه با تسبیح استخاره می کنند یا وقتی سفر می خواهیم برویم.این مسایل باعث آزار و ناراحتی خانواده می شود.به نظر شما باید در تمام امور زندگی مدام استخاره کنیم؟

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---
متن سوال 17:در روایات و احادیث درباره فاصله سنی در #فرزند_آوری  چه مطالبی آمده است؟

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---

متن سوال 18:چند هفته ایست ازدواج کرده ام.سطح رابطه من با #مادر_خانمم چگونه باید باشد.هم از لحاظ فقهی و هم غیر آن؟


پاسخ دکتر علیرضا هزار

---
متن سوال 19: من مردی هستم که برایم #غیرت خیلی مهم است.غیرت چقدر در زندگی مهم است؟

پاسخ دکتر علیرضا هزار

---
متن سوال 20: من گاهی برای جلوگیری از شیطنت های فرزندم او را تهدید می کنم که به پدرش می گویم و #شکایت می کنم پیش پدرت.خیلی موارد نتیجه مثبت می دهد این روش.ممکن است در دراز مدت این کار آسیب داشته باشد؟


پاسخ دکتر علیرضا هزار
 

---

متن سوال 21: از شیطنت و #بیش_فعالی فرزندم واقعا خسته شده ام.چه باید کرد شیطنت های بچه ها به آرامش تبدیل شودو قابل تحمل شوند؟

پاسخ دکتر علیرضا هزار (تشریح نظریه آینه خودنما LOOKING GLASS SELF)

---

متن سوال 22:در برخی احادیث آمده است اطاعت از #زنان موجب هلاکت است.معنای حدیث دقیقا چیست؟

 

پاسخ دکتر علیرضا هزار

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی