آغوز

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰



مرحوم در سخنرانی خود در مسجد سیّد اصفهان در ماه رمضان 1392 قمری می فرمود:
به همه توصیه می ‌کنم: «تمام اعمال مستحبه‌ خودتان را به نیابت از امام زمان علیه السلام انجام دهید.» این را از من بشنوید. گفتن این حرف‌ها برای من خیر مادی ندارد. نگفتنش هم ضرّ و شرّی ندارد. امّا والله العلیّ العظیم، دوستتان ‌دارم و از راه دوستی، آن چه را که فهمیده‌ ام، به شما می ‌گویم. نمی ‌خواهم بخل کنم! می ‌خواهم نتیجه‌ آزمایش ‌های علمی و عملی یک عمر را به شما به طور دربست و عصاره کرده و کپسول کرده بدهم.
آیا می ‌خواهید به امام زمان علیه السلام راه پیدا کنید؟ می‌خواهید جنبه‌ ولایت اگر در شما هست، قوی ‌تر شود و اگر نیست، پیدا بشود؟ آیا می ‌خواهید بالاخره طوری شود که گوشه‌ ابرویی به جانب شما هم کج بشود و گوشه‌ چشمی در خواب یا بیداری، به جانب شما توجّه بشود؟ می ‌خواهید؟ راه همین است که می ‌گویم: «تمام اعمال مستحبّی خود را به نیابت امام زمان علیه السلام انجام دهید.» عیادت مریض می روی، به نیابت حضرت برو؛ فرض کن حضرت 10 تومان به تو داده ‌اند و گفته ‌اند: «کربلایی محمد تقی! از جانب من برو احوال فلانی را بپرس». عیادت مریض به نیابت حضرت برو. می‌خواهی به قم، به زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام بروی، به نیابت حضرت برو؛ فرض کن حضرت 50 تومان داده‌اند و فرموده‌ اند بگیر و سر قبر عمه‌ام برو و به نیابت من، زیارت کن.
این کار را حضرت رضا علیه السلام ، حضرت جواد علیه السلام و حضرت هادی علیه السلام هم انجام می ‌دادند؛ به شیعیان پول می ‌دادند و آن‌ها را به نیابت خودشان به کربلا، به زیارت امام حسین علیه السلام می ‌فرستادند. همچنین شیعیان را به نیابت خود به مکّه می ‌فرستادند. امام رضا علیه السلام، برای یونس بن عبدالرحمن و دو نفر دیگر، چند تا غلام و چند پارچه‌ای که قیمت آن‌ها 100 اشرفی طلا بود، فرستادند و فرمودند: « امسال شما سه نفری به نیابت من، مکّه بروید.» در زمان‌ های گذشته، این اعمال خیلی متداول بوده است. شیعیان سابق همه انجام می داده اند. البته شیعیان سابق، غیر از ما بوده ‌اند. توجّهشان به امام زمانشان علیه السلام، بیش‌تر از ما بود.
کلّیّه اعمال خیریّه‌ مستحبّ خود را به نیابت از امام زمان علیه السلام انجام دهید. زیارت حضرت معصومه علیها السلام، زیارت امام رضا علیه السلام، زیارت کربلا، مکّه‌ مستحبّی، عمره‌ مستحبّی، کلّیّه‌ی این‌‌ها را به نیابت امام زمان علیه السلام بروید. صدقاتی که می ‌دهید، به نیابت امام زمان علیه السلام بدهید. اصلاً به نیابت حضرت، برای خود حضرت صدقه بده. برای سلامتی ذرّیّه‌ حضرت صدقه بده. حضرت ذرّیّه دارند. هم روایت داریم، هم دلایل دیگر داریم. صدقات مستحبه را به نیابت حضرت به فقرا بدهید. برای سلامتی حضرت و بچه‌ های حضرت و بستگان حضرت صدقه بدهید.
سر قبرستان می‌روید، شب های جمعه بروید، نه روز جمعه. مستحب است که شب جمعه سر قبرستان بروید. برای فاتحه‌ اهل قبور، به نیابت حضرت بروید. سر قبرها که می‌روید، به نیابت حضرت بروید و یازده مرتبه سوره توحید و هفت مرتبه سوره قدر بخوانید و آدابی که دارد. صله رحم می‌کنی و خبر از ارحامت می‌گیری، به نیابت حضرت این عمل مستحب را انجام بده. و موارد دیگر از این قبیل، هر چه عمل ‌های مستحبّی می‌ کنید، به نیابت حضرت انجام دهید. عاقبت، این کار، بین شما و او یک پیوندی پیدا می شود. خوشا به حال آن کسی که پیوندش با شجره‌ ملکوتی امام زمان علیه السلام بگیرد. قَسَم به خود امام زمان علیه السلام، سرِّ مستترِ درگوشیِ درویشی، همین است که به شما گفتم! رمزی بزرگ را من فاش کردم و گفتم! حالا دیگر خودت مرد میدانی! بیا و عمل کن؛ عمل کن. دیگر عملش با خودت است. «حلوای تن تنانی است؛ تا نخوری، ندانی است.» باید به میدان عمل بیایی.
(سخنرانی مسجد سیّد اصفهان، 1392 قمری، شب29 ماه رمضان)

  • ۹۵/۰۴/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی