آغوز

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰
برای شادی روح علامه مجلسی، به نیابت از مولایمان، حضرت ولی عصر علیه السلام، یک سوره فاتحه و چهار سوره توحید قرائت نماییم.

مرحوم در منابر خود در مسجد جمعه اصفهان در سال 1392 قمری، درباره شخصیّت مرحوم علامه مجلسی و پدر بزرگوارش می فرمود:
من مجلسیَّین را روی چشمانم می ‌گذارم، زیرا گنجینه ‌های ذخایر ما را این پدر و پسر حفظ کرده ‏اند. (مجلس دوم)
من برای مجلسیَّین؛ یعنی این پدر و پسر، حقّ عظیمی بر گردن شیعه دنیا، بلکه مسلمین جهان قائلم. بزرگترین خدمت را این پدر و پسر به دین اسلام و مذهب شیعه کرده ‏اند. این دو بزرگوار در دستگاه علیّ ‌ابن ابی‌طالب علیه السلام و اولاد طاهرینش علیهم السلام مقام رفیعی دارند و بر گردن همه ما ذی ‌حقّ هستند. ما باید حقّ بزرگواری و حقّ نعمت و منّت این دوا را ادا کنیم؛ و جز به دعا، با چیز دیگری نمی ‏توانیم اداء کنیم. لذا به دعای من آمین بگویید و در این دعا و آمین‌ها، شما خیر خواهید دید. خدایا به روح مطهّر امیرالمؤمنین علیه السلام و ابناء معصومینش علیهم السلام، آن به آن، بر علوّ درجات و ارتقاء مقامات این پدر و پسر، مطابق علم خودت بیافزا. خدا را قسم می‏دهم به حقّ آیات قرآن، الساعه از این مجلس کوچک ما، طبقات انوار غیرمتناهی به روح مطهر این بزرگوار و پدرش عطا بفرماید. (مجلس اوّل) خدایا به ذات مقدّست، طبقات انوار علم غیرمتناهی را به روح این دو بزرگوار و ارواح مطهره همه فقهاء و محدّثین شیعه از زمان جعفربن محمد علیهم السلام تا الآن عطا بفرما. (مجلس دوم)
خدایا! به کلمه کلمه ‌ای که این بزرگوار در بیست و پنج جلد کتاب «بحارالأنوار» نوشته ‏است، انوار و برکات غیرمتناهی خودت را، امشب به عنوان هدیه از این مجلس کوچک ما، به روح پرفتوح این پدر و پسر مرحمت فرما.(مجلس چهارم) خدایا به حقّ پیغمبر صلّی الله علیه و آله، آن به آن، روح پر فتوح او و پدرش را مستغرق در انوار رحمت خودت بفرما. (مجلس پنجم) خدا به حقّ امام عصر علیه السلام برکات و رحمات و انوار غیر متناهی را السّاعه به روح پر فتوح این پدر و پسر عطا بفرماید. خدایا به حق چهارده معصوم پاک علیهم السلام طبقات انوار غیر متناهیت را به روح پر فتوح این پدر و پسر عطا فرما. (مجلس هفتم)
خدا را قسم می‏دهم به ذات مقدّسش، مطابق علم غیر متناهیش، طبقات انوار را به روح مطهر این پدر و این پسر عطا بفرماید. (مجلس دهم)
علامه مجلسی، محیی احادیثِ ائمه طاهرین علیهم السلام، در مجلّدات مبارکات «بحارالأنوار» است. این کتاب راستی بحارالأنوار است. دریاهای نور است. (مجلس اوّل) این بزرگوار حقّ عظیمی ‏بر تمام شیعه جهان دارد، این بزرگوار اخباری را که پراکنده بود و در دسترس شیعه نبود، در مدت عمر کم، همه را جمع کرد. (مجلس دهم) شما قدر او را نمی ‏دانید، یک کوهی است، پشتیبان شما اصفهانی ‌هاست. نمی‏دانید که قبر و مرقد این بزرگوار، منشأ برای نزول خیرات و برکات است.(مجلس دهم)
خدایا به هر حرفی که در بحار نوشته یک دریا نور به قبر مقدّسش عطا بفرما. (مجلس هفتم) خدایا به حرف حرفِ بیست و پنج جلد بحار، طبقات انوارت را به روحش برسان. (مجلس دهم)
اگر ربع شیعه، سوز امام زمان علیه السلام داشته باشند، خدا یا حضرت را ظاهر می کند یا کلیه مشکلاتشان را برطرف می کند
  • ۹۵/۰۴/۲۳

علاّمه مجلسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی